
Foto: Sokobanjske Vesti
Dvadesetak sokobanjskih stanodavaca učestvovalo je obuci za korišćenje digitalne platforme e Turista. Obuku je organizovala Turstička organizacija Sokobanja i Regionalni inovacioni startap centar kako bi ugostiteljima omogućili lakšu upotrebu ove digitalne platforme. Prema rečima direktora Turističke organizacije Ljubinka Milenkovića ova platforma ima više benefita. Ugostitelji iz domaće radinosti putem platforme mogu da naprave svoj nalog, da se kategorišu, da sami rade prijavu i odjavu gostiju, a deo obuke je posvećen i prijavi za šemu dodele subvencionisanih vaučera.

„Ukoliko bude vaučera ove godine, a čuli smo najave da će ih biti, stanodavci moraju biti na vreme spremni kako bi se našli na listi objekata u kojima je moguće iskoristiti vaučere. Da bi se našli na toj listi Ministarstva turizma, moraju proći proceduru preko centralnog informacionog sistema e Turista“, kaže Milenković.
Ministarstvo turizma je kroz platformu dalo korisnička uputstva, ali su ovakve obuke uvek dobrodošle ugostiteljima i stanodavcima jer se mogu direktno obratiti stručnim licima. Obuka je privukla kako stanodavce sa dugogodišnjim iskustvom i radom, tako i mlade koji tek registruju svoj smeštaj.

„Moja porodica i ja se dvadeset godina bavimo izdavanjem smeštaja, a radila sam već neki deo na ovoj platformi, dok sada na obuci imam priliku da saznam još mogućnosti i dobijem nove informacije“, kaže Milena Cvetković.
Nikola Đorđević odlučio je da se upusti u ugostiteljsku delatnost, pa kaže da sem podataka na internetu želi da dobije i direktna uputstva o korišćenju portala „Pošto sam odlučio da ove godine registrujem svoj smeštaj, video sam ovu obuku kao priliku da saznam šta mi je potrebno za taj prvi korak a nakon toga, i za rad sa gostima i vaučerima“.
Iz Turističke organizacije kažu i da sem ove obuke, ugostitelji i stanodavci mogu da im se obrate svakodnevno za nedoumice, pitanja i probleme i da dobiju stručnu podršku.